Dėl šios dienos keliantiems paniką laive ir ant kranto, noriu pacituoti Joshua Slocum “Vienas su burėmis aplink pasaulį“ (versta ne mano – kalba netaisyta):

“Buvo trylikta mėnesio diena. Trylika – laimingiausias mano skaičius. Tai seniai pasitvirtinęs faktas. Daktaras Nansenas su trylikos žmonių įgula išplaukė su ekspedicija į Šiaurės polių. Galbūt jis girdėjo apie nepakartojamą mano kelionę į Braziliją* su trylikos vyrų įgula.“

Ir:

“Viskas buvo parengta kaip reikiant! Draugai, pasilikę krante, nerimavo dėl vieno dalyko: ar laivas atsipirks? Jo statyba iš viso atsiėjo 553 dolerius ir 62 centus, neskaitant trylikos mėnesių intensyvaus mano darbo“.

Bei:

“Garlaivio kapitonas pasirodė esąs garbingas jūreivis ir ištęsėjo duotą žodį. Jau kitą dieną atvyko jo agentas ponas Kolišovas ir, neslėpdamas susirūpinimo, sumokėjo už prarastą inkarą su grandine. Prisimenu, kad iš pradžių jis pasiūlė man dvylika svarų. Kadangi laimingas mano skaičius buvo trylika, suderėjome galutinę trylikos svarų sumą ir jam teko vieną pridėti.“

Tai jei pirmasis žmogus, apiplaukęs aplink pasaulį vienui vienas, nesibaido, tai ko mums pergyventi?

Ahoy!

_________________

* Praėjus keletui dienų nuo [naujosios Slocum žmonos] Henrietos kelionės, “Aquidneck“ laivas pateko į uraganą. Baigiantis pirmiesiems metams, įgula pasigavo cholerą, dėl ko praleido pusmetį karantine. Vėliau Slocum buvo priverstas ginti laivą nuo piratų, iš kurių vieną nušovė; buvo teisiamas ir išteisintas dėl žmogžudystės. Po to “Aquidneck“ buvo užkrėstas raupais, nuo kurių trys įgulos nariai mirė. Laivo dezinfekcija ženkliai kainavo. Greit po to, besibaigiant 1887-iesiems, nelaimingasis “Aquidneck“ sudužo prie pietinės Brazilijos… – mano versta iš anglų kalbos iš wikipedia.org

Reklama